کویر مرنجاب تنها نقطه ای از طبیعت است براحتی بتوان با نظاره از وسعت بی انتهایی که در ان هیچ چیزی جز بیابان نمایان نیست خستگی زندگی شهری را کنار گذاشت .

از روزهای پرمشغله و خسته کننده دور شوید و خودتان را به اولین جایگاه تخصصی انرژی برسانید با تزریق  یک سفر گردشگری مفید و مختصر برای ادامه فعالیت ، با انرژی بهتر و کیفیت فعالیت موفق تر برخوردار شوید .

یکی از دلایلی که به سرعت وارد مبحث سفر و گردشگری شدیم تماماً به دلیل این موضوع هستش که تمایل داریم شما همسفران رو از تجربیات خودمان مطلع سازیم .

کویر مرنجاب | خودروی شاسی بلند

ما دوست داریم هر آنچه که از سفرها و اجرای تورها و برنامه های گردشگری خودمون داریم با شما به اشتراک بزاریم و شما را در جهت بهره بردن از حتی زمان های کوچیک راهنمایی کنیم .

 مطلب که امروز براتون آماده کردیم در رابطه با یکی از اماکن دیدنی و  طبیعت گردی کشورمون هست که تو ۱۰ سال اخیر بسیار مورد محبوبیت و تعلق خاطر خیلی از همسفران و مردم عزیزمان قرار گرفته است .

این محبوبیت تا جایی پیش رفت کرده که موجب جذب توریست و مسافرهای خارجی اقصی نقاط دنیا به ایران شده وازنظر صنعت گردشگری یکی ازین مناطق را میتوان به کویر مرنجاب اشاره کرد.

 حالا که اسم مکان مورد نظرمون رو توی این مقاله آوردیم بهتره اول از اینجا شروع کنیم که بگیم کویر‌مرنجاب در کدام نقطه قرار گرفته است .

ما در این محتوا تلاش خواهیم کرد تا مختصری درباره تور کویر مرنجاب و زیبایی های این طبیعت بکر ، زمان سفر و موارد مرتبط اشاره کنیم .

موقعیت کویر مرنجاب

پیمایش در دل کویر

بطورکل کویر مرنجاب درمنطقه گردشگری طبیعی دراستان اصفهان،درنواحی شهرستان آران بیدگل واقع شده است .

اگر بخواهیم موقعیت جغرافیایی رابصورت کامل آنالیز کنیم بایدبگیم که درشمال شهرستان آران بیدگل دراستان اصفهان قرارگرفته است.

کویر مرنجاب ازنواحی شمالی به دریاچه ازشرق به پارک ملی کویر ،از جنوب به شهرستان آران بیدگل متصل شده و در بین این محوطه ای که اعلام شد قرار گرفته است.

طبق مطالعه‌ای که صورت گرفته انواع گونه های مختلفی از جانوران که به کویر علاقه مندنددر این منطقه زندگی می‌کنند .

وجود تپه‌های شنی و ریگزارهای بزرگ با وسعت زیادو زیبا وهمچنین جنگلهایی پوشیده ازدرخت باگونه های کویری منطقه زیاد هستند .

جالبتراز همه اینها این مورد هست که اسم کویر مرنجاب را شاه عباس صفوی بدون اینکه حتی خودش اطلاعی ازاین موضوع داشته باشه قرار دادند .

دراینباره یک سناریو بسیار متفاوت وجود دارد و به اینصورت که موقعیکه افغانها و تاجیک ها وارد کشور شدند به اصفهان رسیدند .

مانیاز داشتیم که یک قلعه داشته باشیم که حداقل تعدادی سرباز داشته باشه تادرمقابله دوام بیاره،به همین دلیل باتوجه به اینکه درمسیر راه ابریشم قرار داشت بهترین گزینه وجود کاروانسرایی بودکه دردوره شاه عباس صفوی ساخته شد .

وبصورت ناخواسته اسمش بدلیل وجود قنات وآبهای زیرزمینی که دراون مکان بود به عنوان کویر مرنجاب نامگذاری شد .

البته لازم به ذکر هست که روایات مختلفی درباره نام‌گذاری کویر‌ مرنجاب وجود دارد که یکی ازین روایات دراینباره اشاره می کند .

در قدیم برای به دست آوردن آب زمین رابه عمق زیادی حفر میکردند،کسانیکه مسئولیت اینکار رابه عهده میگرفتند مرد رنج آب تلقی میشدند.

طبق اتفاقاتی که معمولا وجوددارد درگویش‌ها و زبان‌ها ماهیت خودرا کمی تغییر دادند وبه مرنجاب مبدل شد این فقط یک حدس می باشد و سند قانونی ندارد .

چرا باید به کویر مرنجاب بریم ؟

کویر مرنجاب | غروب و طلوع  

 یکی از دلایلی که خیلی از افرادی که برای سفر و گردشگری سراغ این نوع از اماکن (کویر مرنجاب) میروند افراط در گردشگری به صورت سیاحتی می باشد .

یعنی اینکه خیلی وقت ها پیش اومده که شما همیشه برای سفره هاتون به یک مکان مشخصی و با یک امکانات مشخصی سفر می کنید .

درواقع اونجا تفاوت چندانی با منزل یا محل اقامت کنونی و فعلی شما نداره یعنی هر آنچه که شما در منزل شخصی خودتون دارید توی اون مکان عمومی و تو شهر مقصد پیدا می کنید.

شما برای از بین بردن خستگی و کمبود انرژی دنبال یک جای خاص یک مکان جدید و متفاوت یا یک تغییر خاص در روحیات خودتون هستید.

می خواهید از فضای ماشینی و صنعتی زندگی خود را بیرون بیاید بنابراین بهترین گزینه برای سفر معمولاً در توصیه اول توسط کارشناسان گردشگری سفر به طبیعت هستش .

آیا به نظر شما جایی رو میشه بهتر از کویر مرنجاب که یکی از جاهای بکر و زیبای خاص هست پیدا کرد ؟

در این منطقه شما در کنار دریاچه های نمکی بزرگ و بی بدیلی که وجود داره قنات های آب شیرین را می بینید که در نوع خودش یک جاذبه محسوب میشه.

در دل کویر به قلعه زیبایی با ظرفیت پانصد سرباز  به عنوان پاسدار و وجود ۲۹ الی ۳۰ اتاق به جهت استراحت می رسید که چنین موردی رو در تمام کویر های دنیا به سختی خواهید دید .

لازم به ذکر است که باید بدونید قلعه مرنجاب یا همون کاروانسرای مرنجاب در سال ۱۰۱۲ قمری به دستور شاه عباس صفوی توسط خضر نهاوندی با استفاده از آجر شروع تاسیس و به بهره برداری رسید .

بهترین زمان برای سفر به کویر مرنجاب ؟

غلتیدن روی شنهای کویری

 اگر اولین بار است و تا به حال کویر سفر نکردید بهترین زمان برای رفتن به دل کویر اواسط پاییز تا اواسط ماه فروردین یعنی از ۱۵ آبان ماه تا ۱۵ فروردین هستش.

در این فصل ها زمان بسیار مناسبی دارید تا با کویر حال و هواش صداش نجوم آسمانش و سوز و سرما بهتر آشنا بشید .

بهتره بگم که بدونید در تمام فصول سال حتی در گرمترین روزهای سال کویر شب های فوق العاده سردی داره و همیشه بردن لباس گرم برای شب هایی که تمایل دارید در دل کویر بمونید الزامی است.

اگر زمانی تصمیم گرفتید که به صورت شخصی به کویر برید باید نکات مهمی را توجه کنید : اگر با وسیله شخصی به کویر سفر می‌کنید :

حتماً باید وسیله شخصی شما به صورت شاسی بلند باشه و ترجیحاً از دو خودرو و یا بیشتر به جای یک خودرو برای سفر به کویر استفاده کنید.

وجود کیسه خواب لباس گرم عینک آفتابی تجهیزات مکانیکی مورد نیاز و ضروری باطری چراغ قوه و امکانات اضطراری در دل کویر بسیار برای شما مورد نیاز خواهد بود.

در صورتی که تمایل دارید از تور کویر مرنجاب شرکت ایروناسیر استفاده کنید کافیست با ما با شماره موجود تماس بگیرید.

یا بصورت آنلاین از طریق قسمت فروش تور داخلی با ما ارتباط و جهت رزرو تور کویر مرنجاب خود اقدام نمایید .

اما قبل از انتخاب و رزرو تور کویر مرنجاب یا برنامه شخصی خود حتما به موارد مهم سفر توجه ویژه ای داشته باشید .

به دلیل قرارگیری در منطقه ای که کمتر از حجم مسافر در اواسط هفته وجود دارد توصیه میکنیم حتما در آخر هفته ها به این منطقه سفر کنید .

برنامه ها و پکیج های مرتبط تور دراین منطقه

نمایی زیبا از شنزارهای کویری

یکی از مواردی که همیشه علاقه مندان به این طبیعت بکر کویر مرنجاب را دچار مشکلات میکند و در بعضی مواقع مشکلات غیرقابل حل می شود

مواردی از قبیل عدم وجود تجهیزات مناسب خودرو شخصی یا فردی کاربلد به عنوان مسیریاب یا لیدر و یا کمبود تعداد نفرات به این منطقه می باشد .

عدم دسترسی به تلفن و عدم آنتن دهی در قلب کویر از دیگر مشکلات سفر به این منطقه گردشگری می باشد و باید وقتی وارد کویر شدید قید ارتباطات را بزنید .

حال دیگر فقط شما هستید و بیایانی که انتظار حضور شما را میکشد تا هرآنچه دارد برای شما نمایان سازد .

اما این زیبایی ها با کمی بی تجربگی کافیست تا مشکلاتی را بوجود بیاورد که برای جبرانش خیلی دیر شده باشد .

ما همانطور که در پاراگراف بالا اشاره استفاده از تور طبیعت گردی و استفاده از تور کویر در وبسایت ایرونا می باشد .

ما با تجربه کافی و سالها اجرا در این مسیر توانسته ایم تا حدی قابل قبول شناخت بنسبت بهتری را از کویر تجربه کنیم .

به شکلی که ماهانه حدود ۳۰۰ نفر را به این منطقه برای بازدیداز کویر مرنجاب راهی میکنیم و در کنارشان لیدرها یا راهنماهایی را داریم .

افرادی که در حوزه گردشگری و طبیعت گردی کارنامه ای بزرگ و رزومه ای بسیار قوی دارند در این تورها همراه شما هستند .

همچنین وجود تعداد دیگری از همسفرانمان که بصورت دسته جمعی اقدام به اجرای این سفر میکنیم پکیجی متفاوت و مطمون را برایتان رقم خواهد زد .

در پایان این محتوا از شما همسفران محترم دعوت میکنیم تا با مطالعه آخرین محتوا تولیدشده نظیر تور نوروز ۹۹ ما را یاری نمایید .