جاذبه های گردشگری تفلیس یکی از مقاصد هدفی ایت که با استفاده از پروازهای داخلی و خارجی و گاهی اوقات بصورت مرز مشترک با ترکیه زمینی از طریق ایروناسیر اجرا می شود .

در این مقاله سعی داریم تا با ارائه اطلاعاتی درست و در خور نیاز جاذبه های گردشگری تفلیس را به تصویر بکشیم بنابراین برای درک هرچه بهتر این مفاهیم با ما تاپایان این محتوا همراه باشید .

تفلیس پایتخت گرجستان است و در این شهر بناهای تاریخی و زیبایی وجود دارد برای کسانی که میخواهند به تفلیس سفر کنند جذاب خواهد بود .

جاذبه های گردشگری تفلیس | مختصر توضیحات

برج ساعت | Clock Tower در شهر تفلیس

شهر تفلیس یکی از شهرهایی است که سالانه و فقط بصورت زمینی چیزی حدود ۳ میلیون گردشگر به این شهر برای تفریح سفر میکنند .

این شهر با داشتن فرودگه بین المللی و ارتباط با شهرهای همسایگان ایران در منطقه سبب توسعه گردشگر در گرجستان و مخصوصا شهر تفلیس گردیده است .

اگر بخواهیم بصورت جامع درباره شهر تفلیس مطلبی درج کنیم باید کل این محتوا را جمع کنیم و فقط به تاریخ و اتفاقات این شهر بپردازیم .

در مسیر جاده تاریخی ابریشم ، تفلیس هنوز موقعیت استراتژیک خود را در چهار راه روسیه ، ترکیه ، ارمنستان و آذربایجان ، اروپا و آسیا و جهان اسلام و مسیحی حفظ کرده است .

همچنین کشور گرجستان اکنون به عنوان یکی از مهمترین کشورهای ترانزیتی برای جریان انرژی ، اطلاعات و تجارت جهانی در حال ظهور قرار دارد .

بنابراین با توجه به کلیات کار و در نظر گفتن خلاصه این اتفاقان و فراز و نشیب ها باید خیلی سریعتر به قسمت جاذبه های گردشگری تفلیس بپردازیم .

شهر تفلیس هم به مانند خیلی از مقاصد هدف خارج از ایران دارای اماکن گردشگری بسیار زیادی می باشد .

همچنین در سال ۲۰۱۰ ، با امضای میثاق شهرداران ، یکی از مسئولین شهر تفلیس به ابتکاری پیوست که بر اساس آن تفلیس باید تا سال ۲۰۲۰ به یک “شهر کم کربن” تبدیل شود.

هدفی که از طریق حمایت از توسعه اجتماعی و اقتصادی شهر محقق خواهد شد. به منظور دستیابی به این هدف ، تالار شهر تفلیس برنامه اقدام انرژی پایدار را در تفلیس شرح داد .

با توجه به مسائل روز دنیا باید کمی ازین حوضه دور شویم و به دیدنیهای تفلیس که تعدادی از آنها را در این محتوا بارگذاری شده است قرار گرفتیم .

بخشی دیدنی از جاذبه های گردشگری تفلیس

قلعه ناریکالا | Narikala Fortress جاذبه های گردشگری تفلیس

قلعه ناریکالا |  Narikala Fortress: قلعه ناریکالا بدون شک یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری تفلیس است . این قلعه بر بلندای تپهای زیبا با همین نام قرار دارد و گردشگران همه روزه به صورت ۲۴ ساعته میتوانند به آن دسترسی داشته باشند و از آن بازدید کنند.

مادر کارتلی |  Kartlis Deda : یکی دیگر از جاذبه های گردشگری تفلیس به نام مجسمه مادر کارتلی یا کارتلیس ددا میباشد این مجسمه در بالای تپه سولولکی در سال ۱۹۵۸ ساخته شده است.

مادر کارتلی | Kartlis Deda جاذبه های گردشگری تفلیس

برج ساعت | Clock Tower : این سازه مدرن و عجیب و غریب اثر هنری یکی از هنرمندان مشهور گرجی است و چهره جدید و مدرنی به شهر داده است.

رِزو گابریادزه، هنرمند عروسک ساز و نمایشنامه نویس مشهور گرجی این برج را با ظاهر خاص و مدرنش طراحی و ساخته است. هر ساعت یک فرشته کوچک از دریچه بالای برج بیرون می آید و با به صدا در آوردن زنگ، ساعت را اعلام می کند .

 

پل صلح | Peace Bridge : تفلیس امروزی تلفیقی از سنت و مدرنیته است و سازه و بناهای تاریخی به زیبایی هر چه تمام تر در کنار سازه های مدرن قرار گرفته اند.

پل صلح یکی از اولین سازه های مدرن شهر است که با ظاهر پیچ در پیچ و شیشه ای اش به یکی از سمبل های شهر و جاذبه های گردشگری تفلیس تبدیل شده است.

جاذبه های گردشگری تفلیس - پارک ریکه | Rike Park

 

پارک ریکه  | Rike Park : پارک ریکه یکی از مشهورترین پارک ها و جاذبه های گردشگری تفلیس است و با قرارگیری در منطقه قدیم شهر میزبان توریست ها و مردم محلی زیادی است.

این پارک با آبنماها، حوض ها و فواره های متعدد و قسمت های مختلف در تمام طول سال و به ویژه تابستان ها مملو از جمعیت است .

جاذبه های گردشگری تفلیس | پی نوشت

پل صلح | Peace Bridge در شهر تفلیس

ما دراین محتوا به تعداد کمی از جاذبه های گردشگری تفلیس پرداخته ایم و کاملا واضح است که تعداد دیدنی های شهر خیلی فراتر از چند خط می باشد .

اما بطور معمول در تمامی دنیا همیشه جاهایی بعنوان مهمترین مکان گردشگری مورد استفاده قرار میگیرد و از کنار این آنهایی که شهرت زیادی پیدا کرده اند سایر اماکن گردشگری معرفی میشوند .

در این شهر هم جاذبه های گردشگری تفلیس به همین حالت دسته بندی شده اند و ما در ایب محتوا تلاش کرده ایم تا مهمترین اماکن گردشگری این شهر را به شما نشان دهیم .

همچنین باید به ایم مورد هم اشاره کنیم که حتی جاذبه های معرفی شده در این مقاله با توضیحات مخصر خود منطقی به نظر نمی آید .

چرا که شما به هریک از جاهای دیدنی شهر تفلیس مراجعه کنید با حجم زیادی از اطلاعات سفر و گردشگری مواجهه خواهید شد .

تصور کنید بخواهید درباره قلعه ناریکالا بنویسید مطوئن باشید که حداقل باید از تاریخ ساخت شروع و در انتها به پایان دوران تاریخی برسید .

به همین دلیل ما به هریک از جاذبه های گردشگری شهر تفلیس بصورت کامل نگاه کردیم و بنا به اختصاصی بودن این مطلب به صورت مختصر به آن پرداخته ایم .

همچنین در مقاله قبلی درباره اجرای تور تفلیس گرجستان توضیحات جامعی از نظر وضعیت آب و هوایی و مختصر تاریخ و کلیات شهر صحبت کردیم .

از شما همسفران محترم دعوت میکنیم تا با مطالعه این محتوا دیدگاه و نظرات خود را با ما در میان بگذارید و اگر تمایل به استفاده از تور تفلیس دارید با شماره های موجود تماس حاصل فرمایید .