ایروناسیر

روستای دَرَک کجاست ؟

روستایی بکر و زیبا در چابهار درک

 روستای درک | تا حالا براتون پیش اومده که بخواهید به سفری برید و برای سفرها تو برنامه ریزی های مشخصی داشته باشید .طبیعتاً همه مکان های گردشگری که شما انتخاب می کنید به طور کامل از تمام نیازهای شما برخوردار نیست ؛ به طور مثال :

اگر قرار باشد به دریا سفر کنید باید به نواحی ساحلی سری بزنید اگر قرار است جنگل‌های را ببینید باید بیشتر شمال را ببینید و آن هم در یک نقطه خاص و اگر قرار باشد به دل کویر سفر کنید باید به مناطق گرمسیرتر و در دل کویر و مختص به همین منطقه سفر کنید .

اما اگر تمایل دارید که تمام این زیبایی ها را از قبیل کویر ،دشت ، دریا ، جنگل و باغات زیبا، رمل ها ریگزار ها را در کنار هم و در یک مکان داشته باشید با ما در این مقاله همراه باشید .

بارها حتی در ضرب المثل های خودمان شنیدیم که می گفتند نمی شود با یک دست چند هندوانه را بلند کرد .این به مصداق امروز زیباترین و قشنگترین مثالی است که خداوند آن را ترجمه و معکوس کرده و قدرت خود را به رخ تمام بشریت و مخلوقات خود نشان داده است .

روستای درک | امروز با مکان جدیدی در خدمت شما هستیم مکانی که شاید کمتر اسم آن را شنیده باشید نمونه آن را در کشور خودمان ایران نداریم و فقط همین یک مورد را می توانم به شما معرفی کنم اگر تا الان از آن اطلاعی ندارید به بزودی با آن آشنا خواهید شد .

روستای درک | از نظر موقعیت جغرافیایی

 اگر به سمت جنوب در حرکت باشید در ۱۸۰ کیلومتری دریای عمان در جنوب استان سیستان و بلوچستان و بهتر بگوییم در داخل این استان در ضلع غربی  شهرستان کنارک و ضلع شرقی شهر چابهار روستایی زیبا همچون  مرواریدی دست نخورده از دور درخشان است .

کافیست که برای رفتن به این منطقه زیبا یعنی روستای درک تصمیم بگیرید چون هرگونه که تصمیم بگیرید امکان سفر میسر است .اگر تمایل به سفر زمینی را دارید کافیست انتخاب کنید که با وسیله شخصی به منطقه جاسک و بعد از آن به روستای کهیر و بعد به روستای درک خواهید رسید .

اگر به صورت ریلی تمایل به سفر داشتید به بندرعباس و بعد از آن چابهار مجدداً به روستای درک وارد می شویم و اگر تمایل به سفر از طریق هواپیما داشتید می توانید رزرو بلیط به مقصد چابهار فرودگاه کنارک و بعد از آن رسیدن به روستا را راحت تر از هر روش دیگری تجربه کنید .

این موقعیت جغرافیایی شگفتی را بوجود آورده که شما همسفران محترم با دیدن آن عمیق به فکر فرو خواهید رفت .

در ابتدای محتوا میخواستیم با واژه ای فان به سراغ این موضوع برویم اما به دلیل شرایط درک تقابل از گفتن اصلاحات به زبان عامیانه خودداری کردیم .

ما در ایرونا با تحقیق از مناطق بکر و دست نخورده یا اماکنی که کمتر مبه شناخت رسیده روستای درک را استخراج و به شما همسفران محترم ارائه کردیم تا با دیدن این منطقه که تا به حال حتی اسمش را هم نشنیده باشید اطلاعاتی را دریافت کنید .

روستای درک | امنیت و جاذبه ها

شاید تا به امروز درباره چابهار و امنیت منطقه چابهار و نواحی آن اطلاعاتی نداشته باشید اما به جرأت می توانیم این موضوع را تصدیق کنیم که در تمام سفرهای خود بابت اجرای برنامه های گردشگری امنیت، آرامش، زیبایی، پاک بودن و نظافت ، منطقه گردشگری را به مانند روستای درک ندیده ایم .

شما در اینجا بین دو بندر مهم کشور یعنی بندرعباس و بندر چابهار می باشد .اگر تمایل به گشت و گذار در این منطقه دارید به راحتی و بدون هیچگونه دغدغه‌های دران به تفریح بپردازید اینجا خیالتان از هر بابتی راحت باشد .

اما دَرَک به چه معنی می باشد ؟ در واقع به معنی سکونت در کنار دره می باشد که مخفف آن برگرفته شده است . به همین راحتی میتوان جذابیت های این روستای دوست داشتنی را تجربه کرد .

اگر بخواهی دنبال جذابیت ها و جاذبه های دَرَک بگردید باید حسابی به این موارد توجه کنید چرا که در این منطقه ای نسبتاً کوچک نباید احساس کنید که از جاذبه‌های کمی برخوردار است شما در اینجا  به این نتیجه خواهید رسید که روستای درک همتا ندارد .

بگذارید از همین جا شروع کنیم  اتصال ریگزار ها و شنزارهای داغ به ساحل زیبای دریا و بازدید از غروب بیکران و زیبایی که نظیر آن را در چنین منطقه ای حداقل در کشور ایران نخواهیم داشت . روستای درک جاذبه های بسیار زیادی برخوردار است . ما در ایرونا آن را برای شما بازگو خواهیم کرد .

شما از این قسمت به بعد با جاذبه های گوگناگون روستای درک آشنا خواهید شد و تنها کاری که برای آشنایی با این جاذبه ها باید انجام دهید حضور شما در کنار کنا ما تا پایاناین محتوا میباشد .

روستای درک | از آب شور تا جزیر رنگها

روستای درک | از آب شور تا جزیر رنگها

از جاذبه های شگفت انگیز این منطقه میتوان وجود آب شور دریا اشاره کرد همانطور که می‌دانید آب دریاهای ایران بالاخص آب دریای عمان بسیار شور است و این وجود آب شیرین را در نزدیک خود تقریباً غیرممکن می‌کند .

اما چیزی که باعث یکی از جذابیت های آن شده وجود چاه های بسیار کم عمق و فراوان با آب شیرین می باشد به طوری که باغات و مزارع گرمسیری و درختان از طریق همین آب شیرین چاه مورد آبیاری و بهره برداری قرار می گیرند .

حتی می‌توان به این مورد هم اشاره کرد که وجود باغ‌های هندوانه و ذرت هم از طریق آب شیرین همین چاه ها تغذیه می کند . وجود چاه های آب شیرین در روستای درک زرآباد یکی از اعجاب انگیزترین جاذبه های گردشگری این منطقه می باشد  .

اگر به رنگها علاقه داشته باشید درک یکی از زیباترین نقاشی های خداوند یکتاست خدایی که گویی رنگ های پاییز را با هزار زحمت و عشق در این روستای زیبا بنا نهاده اگر عاشق رنگ ها هستیم به روستای درک بروید .

یکی از محاسن این زیبایی مطلق ، عدم وجود دخالت در طبیعت آن توسط بشر شده بازدید کنید .برای دیدن رنگ ها نیاز نیست به راه های دور بروید در این روستا کافیست به آسمان نگاه کنید تا لاجوردی را آسمان  ببینید .

به دریا نگاه کنید انعکاس زیبای نور آسمان را در سطح دریای زیبایی رنگین ببینید . اما زمین به گونه‌ای دیگر شما را سورپرایز خواهد کرد زمین با رنگ خاک های زیبایی که دارد نقاشی را برای شما حکم خواهد کرد که نمونه آن را کمتر خواهید  .

تلفیق انواع سواحل تا کره مریخ با ستارگان

از موارد دیگر روستای درک میتوان وجود ساحلهای مختلف آن اشاره کردبه عبارتی وجود ساحلهای شنی ازیک طرف ساحل ماسه ای ازطرفی دیگر ساحل صخره ای دریک طرف وساحل مرجانی دریک سمت دیگر این منطقه قرار دارد.

همه اینها درهر طرف این سواحل نورافشانی میکند ودرک این موضوع که شما چهار ساحل متفاوت رادر کنار هم ودر نزدیکی هم ملاحظه کنید بسیار هیجان انگیز میباشد.

تابه حال دربرنامه های تلویزیونی ودرفیلمهای گرفته شده ازفضا وکره مریخ صحنه هایی ازوجود تپه ها یا کوه هایی رادیده اید طبیعتاً بشریت دروعده خود بعد ازنابودی زمین و ازبین‌ بردن ماهیت اصلی این کره خاکی مریخ رادومین مقصد درنوردیدن خودانتخاب خواهد کرد.

وجود آن تجربه ها رامیتوانید در روستای درک به راحتی مشاهده کنید همچنین کوه هایی راکه بانقاشی زیبای بادبه طرز ماهرانه ای طراحی شده است رابایددید ، اینجا چشمان ماواقعیتهایی را میبینند که شایددر سالیان دور تربه مانند آنرا هرگز نخواهیم دید.

اگر تمایل به نگاه کردن به آسمان دارید ودنبال ستاره میگردید برخلاف اینکه دربیشتر جاها ستاره ها را کمتر می بینید ،در روستای درک کافیست به آسمان نگاه کنید وبه آن دقت کنید.

کمی که با فضای نورانی آسمان پرستاره درک آشنا شدید نیازنیست فقط آسمان رادرجلوی چشمان خود ببینید کمی به ساحل شنی هم نگاه کنیدو ستاره ها رادر زمین هم میبینید.

وجود پلانگتون ها که خود رادر ابتدای ساحل قرار داده اند ودر برخی ازآنها که درنزدیکی آب هستند وبه مانند ستاره میدرخشند فضایی فوق العاده اعجاب برانگیز رابرای شما خواهند ساخت انگار آسمان وزمین همگی برای چراغانی کردن چشمان شما درکنار شما هستند.

تفریحات آبی و توصیه های ایرونا در روستا

 از دیگر جاذبه های گردشگری روستای درک می توان به فعالیت ورزش های آبی از قبیله قایق سواری شنا جت اسکی و غیره اشاره کرد . این روستا با فضایی که دارای ۴ نوع ساحل گوناگون است محیطی فوق العاده برای اینگونه تفریحات می باشد .

شاید در ابتدا که به این منطقه گردشگری مشرف میشوید خیلی برایتان از نظر امکاناتی جالب نباشد چرا که سواحل روستای درک بمانند سایر سواحل شمالی و جنوبی کشور از زیرساخت هایی نظیر مراکز خرید و … بوخوردار نباشد .

اما مورد مهمتر از این موضوع دست نخورده بودن آن را میتوان اشاره کرد . جایی که تا به امروز به دلایل سهوی یا عمدی رسیدگی ای به ان نشده این منطقه زیبای گردشگری کماکان بصورت پیش فرض طبیعی خود باقی مانده.

ما در مجموعه ایرونا در تلاش جهت معرفی  اماکن بکر و دست نخورده  گردشگری همانند روستای درک هستیم اگر تمایل به دریافت سایر اماکن گردشگری و آشنایی با آن ها دارید با ما همراه باشید و از سایر پیشنهاد های گردشگری ما بازدید نمایید .

مجموعه ایرونا با توجه به بازدیدهای فرامنطقه ای تلاش کرده تا با بررسی اماکن گردشگری طبیعی بکر که کمتر به انان پرداخته شده برنامه هایی را در این زمینه طراحی کند که شما را از فضا و سبک زندگی ماشینی تا حداقل دو روز دور کند .

همچنین از شما همسفران محترم و علاقه مند به تور طبیعت گردی دعوت میکنیم تا با بازدید سایر اماکن دیدنی ایران که بصورت محتوا تولید و انتشار یافته مراجعه کنید و با دیدگاه و نظرات خودتان مارا در ارائه محتوایی بهتر یاری نمایید .جاذبه های گردشگری تفلیس یکی ازین مکان ها است .

خروج از نسخه موبایل